Bloodlust: Guilty as sin

Year1986
Label/DistributionMetal Blade
FormatCD, Mini-LP
Musical styleSpeed Metal
Additional infoTracklist written wrong on Cover At least 2 CD-reissues available.
Rarity grading
ShieldShieldShieldShieldShieldShield
1 out of 6 - Getting hard to find!

Review

US Speed Metal in perfection! Fast songs with melody and an impressive vocalist make an example for outstanding Metal music. Listen to "Ride to death" and you'll know what I mean. A MUST!



Powerspeed in Vollendung lautet die Marschrichtung von "Guilty as Sin". Bloodlust waren in der Lage, schnelle Songs mit Melodie zu schreiben und dem Ganzen dann dank eines zwar rauen, aber passenden Shouters auch gesangstechnisch noch den letzten Feinschliff zu geben. Paradebeispiel für mich:" Ride to Death". Leider können Produktion und Cover mit der Musik nicht ganz mithalten, weshalb das Album wohl auch auf Börsen immer mal übersehen wird und günstig abgegriffen werden kann.

Tracks
Ride to death
Bleeding for you
Chainsaw
Tear it up
Rising power
Too scared to run
Soldier of fortune

Created / updated: 2011-03-09
Stefan Wille