Stormy Night: Ball of thunder

Year2006
Label/DistributionSteel Shock
FormatCD
Musical styleHeavy Metal
Additional info-
Rarity grading
ShieldShieldShieldShieldShieldShield
0 out of 6 - Not rare at all!

Review

Stormy Night spielen traditionellen europäischen Heavy Metal und nennen einen guten Sänger ihr eigen. Das ist schon mal mehr als viele Bands auf Lager haben und zudem ist das ganze noch mit guten Songs in Szene gesetzt. Der Sound ist 80er-mäßig etwas dumpf, aber das tut der Sache natürlich keinen Abbruch. Titel wie "Warriors of the night", "Power of the steel" und "Storm of Metal" sprechen für sich.

very fine european 80s sounding Heavy Metal with a good vocalist!

Tracks
Ball of Thunder
Warriors of the night
Bleeding youth
Power of the steel
Back in time
Island of terror
Purification
Room of pain
Bloody mary
Storm of Metal

Created / updated: 2011-01-17
Stefan Riermaier